Skip to content
Menu

KALKULATOR ZAPOTRZEBOWANIA KALORYCZNEGO (KCAL)

Energia to jeden z najwa┼╝niejszych parametr├│w, niezb─Ödnych do ┼╝ycia. Tw├│j organizm potrzebuje energii do wykonywania ka┼╝dej codziennej czynno┼Ťci. Co wi─Öcej, Twoje cia┼éo wykorzystuje energi─Ö nawet podczas oddychania i snu. Energia ta pochodzi z jedzenia, kt├│re ka┼╝dego dnia spo┼╝ywasz, a jej zawarto┼Ť─ç w ┼╝ywno┼Ťci mierzalna jest w jednostkach kilokalorii.┬áLicznik zapotrzebowania kalorycznego┬áto rewelacyjne narz─Ödzie, kt├│re pozwoli Ci wyliczy─ç, ile kalorii potrzebujesz przyj─ů─ç w ci─ůgu dnia, w zale┼╝no┼Ťci od wyznaczonego celu treningowego. Do obliczenia swojego┬ázapotrzebowania kalorycznego┬áza pomoc─ů poni┼╝szego┬ákalkulatora┬áwystarczy kilka parametr├│w: p┼ée─ç, wiek, waga oraz wzrost. Nale┼╝y tak┼╝e okre┼Ťli─ç sw├│j poziom aktywno┼Ťci oraz wybrany cel. Gotowe!

WARTOŚCI KALORYCZNE PRODUKTÓW

Zapewne liczenie kalorii┬áto jedna z pierwszych rzeczy, kt├│ra przychodzi Ci do g┼éowy, niezale┼╝nie od tego, jaki cel treningowy wybra┼ée┼Ť. Musisz wiedzie─ç, ┼╝e nie jeste┼Ťmy zwolennikami takiego podej┼Ťcia (obsesyjnego wyliczania kalorii w ka┼╝dym posi┼éku), jednak je┼Ťli chcesz zyska─ç og├│lne rozeznanie, sp├│jrz na tabele poni┼╝ej:

WARTO┼Ü─ć KALORYCZNA DLA POPULARNYCH OWOC├ôW
PRODUKTILO┼Ü─ćKALORIE
Jab┼éko1 ┼Ťrednie80
Banan1 ┼Ťrednie101
Pomarańcza171
Truskawka1 szklanka53
WARTO┼Ü─ć KALORYCZNA W WARZYWACH

PRODUKTROZMIARKALORIE
Brokuł1 szklanka40
Marchew1 szklanka45
Bakłażan1 szklanka38
Sałata1 szklanka7
WARTO┼Ü─ć KALORYCZNA DLA PODSTAWOWYCH PRODUKT├ôW
PRODUKTROZMIARKALORIE
Chleb1 kromka75
Wołowina1 plaster120
Jajodu┼╝e79
Pizza1 kawałek180
Hamburger1280
WARTO┼Ü─ć KALORYCZNA DLA POPULARNYCH NAPOJ├ôW
PRODUKTROZMIARKALORIE
Coca-cola1 szklanka97
Cola dietetyczna1 szklanka3
Mleko chude1 szklanka104
Mleko1 szklanka150
Sok pomarańczowy1 szklanka115

S─ů to tylko niekt├│re produkty i oczywistym jest, ┼╝e trudno by┼éoby zamie┼Ťci─ç tu ca┼é─ů dost─Öpn─ů na rynku ┼╝ywno┼Ť─ç. Dodatkowo chcemy podkre┼Ťli─ç, ┼╝e nasz wykwalifikowany i do┼Ťwiadczony zesp├│┼é chce, aby powr├│t do formy i zdrowia by┼é dla Ciebie swego rodzaju przyjemno┼Ťci─ů, a nie utrapieniem. Owszem, skuteczne treningi wymagaj─ů stosowania si─Ö do niekt├│rych zasad ┼╝ywieniowych, jednak ich g┼é├│wnym celem nie jest uprzykrzenie ┼╝ycia, a┬á raczej poprawa jego jako┼Ťci. To w┼éa┼Ťnie st─ůd wynika niech─Ö─ç naszych ekspert├│w do codziennego liczenia kalorii, jednak┬áobliczenie og├│lnego zapotrzebowania kalorycznego┬áuwa┼╝amy za istotne.

PRZELICZNIK ZAPOTRZEBOWANIA KALORYCZNEGO ÔÇô JAK DZIA┼üA?

Obliczenia w┬ákalkulatorze bilansu kalorycznego┬áodznaczaj─ů si─Ö wysok─ů precyzj─ů, je┼╝eli pod uwag─Ö zostan─ů wzi─Öte wszystkie niezb─Ödne czynniki. Jednym z podstawowych parametr├│w decyduj─ůcych o┬ázapotrzebowaniu energetycznym┬ádanej osoby jest jej p┼ée─ç. Nie od dzi┼Ť wiadomo, ┼╝e zapotrzebowanie na energi─Ö u kobiet i m─Ö┼╝czyzn jest r├│┼╝ne. M─Ö┼╝czy┼║ni posiadaj─ů zazwyczaj znacznie wi─Öksz─ů ilo┼Ť─ç tkanki mi─Ö┼Ťniowej w stosunku do tkanki t┼éuszczowej i spalanie kalorii w m─Öskim organizmie zachodzi po prostu o wiele szybciej. U kobiet zale┼╝no┼Ť─ç ta jest cz─Östo odwrotna i st─ůd te┼╝ kalorie w ciele kobiety spalane s─ů wolniej. Drugim parametrem jest wiek, gdy┼╝ to w┼éa┼Ťnie wraz z up┼éywem lat metabolizm zwalnia, co ma bezpo┼Ťredni wp┼éyw na s┼éabsze e spalanie kalorii, a w konsekwencji mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne. Ostatnim parametrem jest aktywno┼Ť─ç fizyczna. Trzeba pami─Öta─ç, ┼╝e im wi─Öksza i bardziej intensywna, tym wi─Öcej kalorii z warto┼Ťciowych posi┼ék├│w nale┼╝y dostarczy─ç Twojemu organizmowi.

ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE ÔÇô WA┼╗NE INFORMACJE

Dzienne┬ázapotrzebowanie energetyczne┬á(kaloryczne)┬áto nic innego, jak ilo┼Ť─ç energii, kt├│r─ů nale┼╝y dostarczy─ç ka┼╝dego dnia organizmowi w po┼╝ywieniu, aby pokry─ç wydatki energetyczne wynikaj─ůce z podstawowej przemiany materii oraz dodatkowej aktywno┼Ťci fizycznej. Co wi─Öcej, dostarczanie organizmowi dziennego┬ázapotrzebowania energetycznego┬áw jako┼Ťciowo warto┼Ťciowym po┼╝ywieniu jest warunkiem utrzymania sta┼éej wagi. Standardowo przyjmuje si─Ö, ┼╝e ┼Ťrednie┬ázapotrzebowanie kaloryczne dla kobiet wynosi oko┼éo 2000 kcal, natomiast dla m─Ö┼╝czyzn 2500 kcal. W przypadku ch─Öci zwi─Ökszenia masy cia┼éa lub jej zmniejszenia warto┼Ť─ç t─Ö odpowiednio si─Ö podnosi, lub obni┼╝a. Dodatkowo nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e┬ázapotrzebowanie┬ázmienia si─Ö w trakcie intensywnego wysi┼éku, w czasie ci─ů┼╝y, po┼éogu i karmienia piersi─ů oraz w okresie dojrzewania (szybkiego wzrostu i rozwoju organizmu).

WYLICZENIE ZAPOTRZEBOWANIA KALORYCZNEGO ÔÇô DLACZEGO WARTO?

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego┬áb─Ödzie ┼Ťwietnym narz─Ödziem nie tylko dla os├│b, kt├│re chc─ů schudn─ů─ç, ale tak┼╝e dla tych, kt├│re musz─ů przybra─ç na wadze np. po okresie d┼éugiej rekonwalescencji zwi─ůzanej z operacj─ů, czy z innych wzgl─Öd├│w zdrowotnych lub preferencji sylwetkowych. Jest to te┼╝ doskona┼éa pomoc w przypadku rehabilitacji, by dostosowa─ç ilo┼Ť─ç przyjmowanych kalorii do aktualnej sprawno┼Ťci, a co si─Ö z tym wi─ů┼╝e, tak┼╝e poziomu aktywno┼Ťci ruchowej.┬áKalkulator┬áten pozwoli odzyska─ç kontrol─Ö nad zdrowym ┼╝ywieniem, zw┼éaszcza w po┼é─ůczeniu z fachow─ů porad─ů i profesjonalnymi wytycznymi zespo┼éu ekspert├│w MIND YOUR BODY. Nale┼╝y pami─Öta─ç te┼╝, ┼╝e powy┼╝szy┬álicznik zapotrzebowania kalorycznego jest przeznaczony tylko dla doros┼éych i nie jest odpowiedni dla kobiet w ci─ů┼╝y.