+48 505 421 620

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego (kcal)

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego

Energia to jeden z najważniejszych parametrów, niezbędnych do życia. Twój organizm potrzebuje energii do wykonywania każdej codziennej czynności. Co więcej, Twoje ciało wykorzystuje energię nawet podczas oddychania i snu. Energia ta pochodzi z jedzenia, które każdego dnia spożywasz, a jej zawartość w żywności mierzalna jest w jednostkach kilokalorii. Licznik zapotrzebowania kalorycznego to rewelacyjne narzędzie, które pozwoli Ci wyliczyć, ile kalorii potrzebujesz przyjąć w ciągu dnia, w zależności od wyznaczonego celu treningowego. Do obliczenia swojego zapotrzebowania kalorycznego za pomocą poniższego kalkulatora wystarczy kilka parametrów: płeć, wiek, waga oraz wzrost. Należy także określić swój poziom aktywności oraz wybrany cel. Gotowe!

Przelicz
Metryczny Imperial
Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne
?
Obliczenia te są oparte na średnich.

Wartości kaloryczne produktów

Zapewne liczenie kalorii to jedna z pierwszych rzeczy, która przychodzi Ci do głowy, niezależnie od tego, jaki cel treningowy wybrałeś. Musisz wiedzieć, że nie jesteśmy zwolennikami takiego podejścia (obsesyjnego wyliczania kalorii w każdym posiłku), jednak jeśli chcesz zyskać ogólne rozeznanie, spójrz na tabele poniżej:

Wartość kaloryczna dla popularnych owoców

ProduktIlośćKalorie
Jabłko1 średnie80
Banan1 średnie101
Pomarańcza171
Truskawka1 szklanka53

Wartość kaloryczna dla podstawowych produktów

ProduktRozmiarKalorie
Chleb1 kromka75
Wołowina1 plaster120
Jajoduże79
Pizza1 kawałek180
Hamburger1280

Wartość kaloryczna w warzywach

ProduktRozmiarKalorie
Brokuł1 szklanka40
Marchew1 szklanka45
Bakłażan1 szklanka38
Sałata1 szklanka7

Wartość kaloryczna dla popularnych napojów

ProduktRozmiarKalorie
Coca-cola1 szklanka97
Cola dietetyczna1 szklanka3
Mleko chude1 szklanka104
Mleko1 szklanka150
Sok pomarańczowy1 szklanka115

Są to tylko niektóre produkty i oczywistym jest, że trudno byłoby zamieścić tu całą dostępną na rynku żywność. Dodatkowo chcemy podkreślić, że nasz wykwalifikowany i doświadczony zespół chce, aby powrót do formy i zdrowia był dla Ciebie swego rodzaju przyjemnością, a nie utrapieniem. Owszem, skuteczne treningi wymagają stosowania się do niektórych zasad żywieniowych, jednak ich głównym celem nie jest uprzykrzenie życia, a  raczej poprawa jego jakości. To właśnie stąd wynika niechęć naszych ekspertów do codziennego liczenia kalorii, jednak obliczenie ogólnego zapotrzebowania kalorycznego uważamy za istotne.

Przelicznik zapotrzebowania kalorycznego – jak działa?

Obliczenia w kalkulatorze bilansu kalorycznego odznaczają się wysoką precyzją, jeżeli pod uwagę zostaną wzięte wszystkie niezbędne czynniki. Jednym z podstawowych parametrów decydujących o zapotrzebowaniu energetycznym danej osoby jest jej płeć. Nie od dziś wiadomo, że zapotrzebowanie na energię u kobiet i mężczyzn jest różne. Mężczyźni posiadają zazwyczaj znacznie większą ilość tkanki mięśniowej w stosunku do tkanki tłuszczowej i spalanie kalorii w męskim organizmie zachodzi po prostu o wiele szybciej. U kobiet zależność ta jest często odwrotna i stąd też kalorie w ciele kobiety spalane są wolniej. Drugim parametrem jest wiek, gdyż to właśnie wraz z upływem lat metabolizm zwalnia, co ma bezpośredni wpływ na słabsze e spalanie kalorii, a w konsekwencji mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne. Ostatnim parametrem jest aktywność fizyczna. Trzeba pamiętać, że im większa i bardziej intensywna, tym więcej kalorii z wartościowych posiłków należy dostarczyć Twojemu organizmowi.

Zapotrzebowanie kaloryczne – ważne informacje

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne (kaloryczne) to nic innego, jak ilość energii, którą należy dostarczyć każdego dnia organizmowi w pożywieniu, aby pokryć wydatki energetyczne wynikające z podstawowej przemiany materii oraz dodatkowej aktywności fizycznej. Co więcej, dostarczanie organizmowi dziennego zapotrzebowania energetycznego w jakościowo wartościowym pożywieniu jest warunkiem utrzymania stałej wagi. Standardowo przyjmuje się, że średnie zapotrzebowanie kaloryczne dla kobiet wynosi około 2000 kcal, natomiast dla mężczyzn 2500 kcal. W przypadku chęci zwiększenia masy ciała lub jej zmniejszenia wartość tę odpowiednio się podnosi, lub obniża. Dodatkowo należy pamiętać, że zapotrzebowanie zmienia się w trakcie intensywnego wysiłku, w czasie ciąży, połogu i karmienia piersią oraz w okresie dojrzewania (szybkiego wzrostu i rozwoju organizmu).

Wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego – dlaczego warto?

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego będzie świetnym narzędziem nie tylko dla osób, które chcą schudnąć, ale także dla tych, które muszą przybrać na wadze np. po okresie długiej rekonwalescencji związanej z operacją, czy z innych względów zdrowotnych lub preferencji sylwetkowych. Jest to też doskonała pomoc w przypadku rehabilitacji, by dostosować ilość przyjmowanych kalorii do aktualnej sprawności, a co się z tym wiąże, także poziomu aktywności ruchowej. Kalkulator ten pozwoli odzyskać kontrolę nad zdrowym żywieniem, zwłaszcza w połączeniu z fachową poradą i profesjonalnymi wytycznymi zespołu ekspertów MIND YOUR BODY. Należy pamiętać też, że powyższy licznik zapotrzebowania kalorycznego jest przeznaczony tylko dla dorosłych i nie jest odpowiedni dla kobiet w ciąży.