+48 505 421 620

Trening dla seniorów

Trening seniora

Każdy wie, jak istotna w życiu człowieka jest aktywność fizyczna – seniorów dotyczy to nawet w większym stopniu niż ludzi młodych. Osoby w wieku 60+ są bardziej narażone na osteoporozę, zanik mięśni, cukrzycę, choroby układu krążenia.

Odpowiednio skomponowany i wdrożony, regularny trening dla seniorów pomoże zapobiec tym i innym schorzeniom, usprawni pracę narządów i układów, zwiększy mobilność i zakres ruchomości stawów, poprawiając ogólne samopoczucie i komfort życia.

Ćwiczenia wpływają pozytywnie na pracę układu oddechowego i zapewniają odpowiednie dotlenienie organizmu, dzięki czemu odczuwamy wzrost energii. Wzmocnienie układu kostnego przekłada się na sprawniejsze wykonywanie codziennych czynności. Podczas treningu szybciej pracuje serce, co pobudza krążenie krwi. Ma to wpływ również na kondycję skóry, która staje się bardziej jędrna i wygląda młodziej.

To tylko niektóre z korzyści, jakie niesie ze sobą aktywność fizyczna. Za tym wszystkim kryje się lepszy nastrój, większa niezależność i poprawa jakości życia.

Chcesz zacząć lub wrócić do regularnych ćwiczeń?

Umów się! Pierwszy trening pokazowy zawsze gratis!

Z czego składa się trening dla seniorów?

Jeśli obawiasz się kontuzji lub masz problem z motywacją, pamiętaj, że najtrudniej jest zacząć – potem jest już tylko frajda! Warto się przełamać!

Trener personalny to nie usługa wyłącznie dla tych, którzy budują masę – pracując nad formą fizyczną, dbamy zarazem o nasz dobrostan psychiczny. Nie obawiaj się, że nie dasz rady ze względu na słabszą kondycję. Trening dopasowujemy indywidualnie do możliwości ćwiczącego.

Duży nacisk kładziemy na rozgrzewkę – odpowiednie przygotowanie mięśni i stawów zapobiega urazom. Program treningowy zakłada poprawę wytrzymałości, koordynacji ruchowej i gibkości, a także zwiększenie siły i masy mięśniowej. Proponujemy trening ogólnorozwojowy z przewagą ćwiczeń wzmacniających, w których obciążenie stanowi własna masa ciała. Ćwiczenia aerobowe (marsz, bieg, rowerek), dotleniające organizm odpowiednio łączymy z oporowymi, które wzmacniają mięśnie i kości. Na koniec stretching, który poprawia zakresy ruchu i chroni przed kontuzjami.

Oprócz aktywności rekreacyjnej proponujemy aktywność prewencyjną – nastawioną na zapobieganie schorzeniom. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań!