+48 505 421 620

Trening dla kobiet w ciąży

W społeczeństwie wciąż żywe jest przekonanie, że ciąża to okres, kiedy zabroniona jest aktywność fizyczna. To nieprawda. O ile Twój lekarz prowadzący nie stwierdził żadnych przeciwwskazań, odpowiednio skomponowany trening jest nie tylko dopuszczalny, ale wręcz wskazany.

Ćwiczenia w ciąży mają same pozytywne konsekwencje – lepsze samopoczucie, łatwiejszy poród i szybszy powrót do formy po wydaniu na świat maleństwa. Korzyści dotyczą również noworodka – ze względu na lepszą cyrkulację krwi poprawia się ukrwienie łożyska i dziecko jest lepiej dotlenione i odżywione.

Oczywiście, najważniejszy jest umiar i fachowe wsparcie, gwarantujące bezpieczeństwo. Niezwłocznie poinformuj swojego trenera personalnego, że spodziewasz się dziecka. Uwzględniając Twój stan, przygotuje nowy plan treningowy z innymi ćwiczeniami, mniejszą intensywnością, zredukowaną liczbą powtórzeń i obciążeń. Każda kobieta inaczej przechodzi ciążę, zatem trening dobierany jest indywidualnie do aktualnych możliwości i samopoczucia przyszłej mamy, a także do planowanej metody porodu (siłami natury lub poprzez cesarskie cięcie).

Zastanawiasz się nad ćwiczeniami w trakcie ciąży?

Umów się! Pierwszy trening pokazowy zawsze gratis!

Jak ćwiczyć w czasie ciąży?

Ciąża powoduje poważne zmiany w kobiecym organizmie. Dziecko rozwija się z każdym tygodniem, powodując wzrost masy ciała i zaokrąglenie brzuszka.

Mając wiedzę z zakresu fizjologii, opracowujemy trening dla przyszłych mam w zależności od stopnia zaawansowania ciąży – ćwiczenia wyglądają inaczej w każdym trymestrze. Trening dla kobiet w ciąży ma za zadanie m.in. zniwelować nieprzyjemne dolegliwości ciążowe – ruch jest receptą na zaparcia, mdłości, a nawet zgagę.

Przyszłe mamy często skarżą się na bóle pleców. Nic dziwnego, kręgosłup w czasie ciąży podlega zwiększającym się przeciążeniom, co związane jest z całkowitym wzrostem masy ciała i przesunięciem się środka ciężkości. Słabną również mięśnie nóg i brzucha. Dobrze skonstruowany trening dla kobiet w ciąży zakłada, oprócz podtrzymania kondycji, także wzmocnienie tych newralgicznych partii ciała. Ćwiczenia zwiększą siłę i wytrzymałość, pomogą utrzymać prawidłową postawę ciała i wagę. Praca nad mięśniami brzucha przyniesie efekty także po porodzie. Podczas treningu dla kobiet w ciąży wykonujemy ćwiczenia oddechowe, ucząc prawidłowego oddechu, tak istotnego w czasie porodu.

Wszystko po to, byś ze spokojem i wiarą w siebie weszła w nową, najważniejszą rolę – mamy.

Trening w trakcie ciąży