+48 505 421 620

Trening dla kobiet po porodzie

Mama ćwicząca z dzieckiem

Powrót do formy i sylwetki po porodzie to dla każdej młodej mamy bardzo ważna sprawa. Nie dla wszystkich jest to jednak łatwe.

Ciąża powoduje zmiany w gospodarce hormonalnej, przez co m.in. zmienia się metabolizm. Poza tym, będąc mamą, masz mniej czasu dla siebie – ogrom obowiązków sprawia, że trudno Ci wygospodarować termin na trening, a permanentne zmęczenie odbiera motywację. Spokojnie, wrócisz do formy małymi krokami – nie możesz się poddawać, ale też wymagać od siebie zbyt wiele.

Kiedy wprowadzisz choć niewielką dawkę aktywności fizycznej do swojego życia, od razu poczujesz się lepiej, zaczniesz obserwować upragnione zmiany i będziesz miała więcej energii.

Nieocenionym wsparciem będzie dla Ciebie trener personalny. Odpowiednio przez niego skomponowany trening dla kobiet po ciąży pomoże Ci pozbyć się głównych problemów, z którymi borykają się świeżo upieczone mamy – nadwyżki kilogramów, cellulitu, odstającego brzucha i braku sprężystości skóry. Mówi się, że intensywną aktywność fizyczną można wdrożyć sześć tygodni po porodzie naturalnym i dwanaście tygodni w przypadku cesarskiego cięcia. Ostateczna decyzja powinna jednak należeć do Twojego lekarza, dlatego skonsultuj się z nim przed rozpoczęciem lub wznowieniem treningów.

Jesteś już mamą i chcesz wrócić do pełnej formy?

Umów się! Pierwszy trening pokazowy zawsze gratis!

Jak ćwiczyć po ciąży?

Minimalna dawka ruchu (np. spacery, lekkie ćwiczenia rozciągające i stabilizujące) jest możliwa już kilka dni po urodzeniu dziecka. Indywidualny trening po porodzie wymaga zaangażowania, a efekty będą pojawiać się etapami.

Nawet jeśli byłaś aktywna w czasie ciąży, z pewnością niedługo po porodzie nie osiągniesz takich wyników sportowych jak przed urodzeniem dziecka. Mięśnie stopniowo będą przyzwyczajały się do wysiłku. Trening dla kobiet po ciąży w pierwszej fazie składa się głównie z ćwiczeń aerobowych, które pomagają zrzucić zbędne kilogramy, a ponadto dotleniają mięśnie, umożliwiając im bardziej efektywną pracę. Drogocenny tlen i lepsze krążenie pozytywnie wpływają na stan skóry – pobudzona zostaje produkcja elastyny i kolagenu, odpowiedzialnych za jej jędrność.

Trening po porodzie ma też za zadanie wzmocnić nadwyrężone mięśnie kręgosłupa, tułowia i brzucha – tu sprawdzą się ćwiczenia siłowe. Ćwiczenia dla kobiet po ciąży muszą być przede wszystkim bezpieczne, a wyznacznikiem jest Twoje samopoczucie. Trening ma na celu nie tylko powrót do kondycji sprzed ciąży, ale też rozładowanie napięcia i stresu – im lepszy masz nastrój, tym szczęśliwsze jest Twoje dziecko!