Cheat Meal na diecie - jak często go robić? | MIND YOUR BODY

Przeczytaj nowy post

Cheat Meal na diecie – jak często go robić?

Pogodzenie diety z czerpaniem przyjemności z jedzenia nie dla każdego jest łatwe. Ktoś, kto żywi się prawie wyłącznie daniami typu fast-food bądź lubi niezbyt zdrowe przekąski, może mieć problem z całkowitą rezygnacją z tego typu produktów. Czy to właśnie z myślą o nich dietetycy wprowadzili Cheat Meal? Oczywiście, że nie. Ten element diety nie jest przypadkowym odstępstwem. Okazuje się bowiem, że świadome “oszukiwanie” może poprawić jej efektywność. Trzeba tylko wiedzieć, jak robić Cheat Meal na diecie.

Czym jest Cheat Meal i jak często sobie na niego pozwalać?

Cheat Meal to oszukany posiłek, czyli taki, który jest niezgodny z bazowymi założeniami diety. Jest bardziej kaloryczny niż posiłki z jadłospisu i może zawierać niedozwolone na co dzień produkty. Mimo że Cheat Meal na diecie nie jest wykluczony, to nie może być zbyt częsty. Pamiętaj, że przez zdecydowaną większość czasu musisz przestrzegać zasad nowego stylu żywienia, jeśli chcesz, żeby przyniósł on pożądane efekty. Jeśli planujesz Cheat Meal, musisz wiedzieć, jak często możesz sobie na to pozwolić i jakie warunki ten niezdrowy posiłek powinien spełniać. Staraj się nie stosować odstępstw częściej niż raz na dwa tygodnie, bo zniweczysz własne starania. Mimo że Cheat Meal jest posiłkiem łamiącym zasady zdrowego odżywiania i możesz zjeść wówczas to, na co masz ochotę, warto skonsultować to z dietetykiem i uważać na kaloryczność. Zwykle Cheat Meal jest posiłkiem o wartości energetycznej oscylującej wokół 1000 kcal, ale dla własnego dobra upewnij się, że w Twoim przypadku jest tak samo. Wiedząc, co to jest Cheat Meal i jak często go jeść, możesz cieszyć się ulubionymi daniami, będąc na diecie. W ten sposób możliwe jest zwiększenie efektów i wytrwanie w nowym sposobie żywienia.

Co daje Cheat Meal na diecie?

Cheat Meal podczas diety nie służy jedynie sprawieniu sobie przyjemności, choć oczywiście to jeden z elementów, który cenią sobie osoby odchudzające się, szczególnie na początku dietetycznych zmagań. Również dietetycy widzą plusy w stosowaniu Cheat Meal na diecie. Takie poluzowanie restrykcji w jadłospisie sprawia, że organizm “myśli”, że następny posiłek również będzie obfity i przestaje magazynować tłuszcz, co często zdarza się w trakcie niskokalorycznych diet. Obniżanie kalorii na początku działa, bo nasze ciało, nieświadome tego, że następny zastrzyk energii nie będzie zbyt duży, zużywa tłuszcz tak, jak wcześniej. A skoro dostaje mniej, to korzysta ze zmagazynowanych zapasów. Jednak z czasem się przyzwyczaja i zmniejsza zapotrzebowanie. To może zatrzymać postępy w redukcji, a dodatkowo zmniejszyć Twoją siłę. Cheat Meal pozwala uniknąć takich nieprzyjemnych konsekwencji. Oszukując organizm, sprawiasz, że zaczyna wierzyć, że znów będzie dostawał więcej i przestaje oszczędzać. Efekt? Po jednym takim posiłku nie zniszczysz dotychczasowych efektów diety, a energia z niego szybko się skończy. Twoje ciało jednak nadal będzie miało nadzieję na więcej i znów zużyje część rezerwy. Ostateczny rezultat diety będzie więc lepszy, a Ty nadal będziesz mieć siłę na trening personalny. Przede wszystkim  jednak poprawisz swój komfort psychiczny i nastrój, który może być często obniżony z powodu trzymania restrykcyjnych zasad i eliminacji niezdrowych, choć lubianych, przekąsek.

Czy warto robić Cheat Meal na diecie?

Ułożenie odpowiedniego jadłospisu nie jest łatwe. Każdy z nas ma różne  zapotrzebowanie na poszczególne składniki, dlatego dieta innej osoby może w Twoim przypadku być nieskuteczna. Najlepiej skontaktuj się z dietetykiem i ustal plan działania, aby dieta była w pełni dopasowana do Twoich potrzeb oraz preferencji. Widząc efekty, będziesz mieć więcej energii do dalszego działania, a wprowadzenie Cheat Meal nie tylko pomoże utrzymać skuteczność, ale także będzie dla Ciebie swego rodzaju odskocznią. Wiedząc, że czasem będziesz mieć możliwość zjedzenia tego, co lubisz, zwiększysz swoją motywację. Jeśli nadal będzie Ci jej brakować, zgłoś się na konsultację psychologiczną do MIND YOUR BODY. Problem z utrzymaniem zdrowego stylu żywienia czy szerzej: zadbaniem o swoje ciało może siedzieć w Twojej głowie. Wtedy nawet Cheat Meal na diecie nie pomoże. Musisz poznać i zrozumieć swoje trudności, aby dbanie o siebie było możliwe. To z pewnością pozwoli zwiększyć skuteczność jakiejkolwiek diety i treningów.