Skip to content
Menu

Przeczytaj nowy post

Najtrudniejszy pierwszy krok – porady przed pierwszą wizytą na siłowni

Dla wielu osób pierwsze wyjście na siłownię może być stresujące. Jesteś jedną z nich? Zastanawiasz się co zabrać ze sobą, od czego zacząć i w ogóle jak się na siłowni zachować? Odpowiedzi znajdziesz w naszym poradniku. Przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie garść wskazówek, dzięki którym pierwszy raz na siłowni nie będzie rodził tak wiele napięcia.

Siłownia – co i jak?

Co i jak… na siłowni? Jeżeli jesteś pierwszy raz na siłowni i nie wiesz, od czego zacząć to pamiętaj, że najważniejsze jest, aby całościowo było to dla Ciebie pozytywne doświadczenie. Pierwsza wizyta na siłowni determinuje nasze podejście do dalszego uczestnictwa w tego typu aktywności fizycznej. Bardzo wiele z osób początkujących  od razu po przyjściu na siłownię udaje się na bieżnię i spogląda jedynie na innych ćwiczących, układając w głowie plan treningu Powiedzmy sobie szczerze – nie jest to najlepsze rozwiązanie. Taka konfiguracja może Cię po prostu zniechęcić, a w dalszej perspektywie sprawić, że na siłowni oprócz maszyn cardio nie będziesz korzystał z żadnych innych urządzeń. Nie warto też oglądać się na innych, gdyż dla każdej osoby trening powinien być ułożony indywidualnie w zależności od jej możliwości i aktualnej kondycji fizycznej.

Jakie ćwiczenia wykonywać na początek na siłowni? Dopasowane do Twoich potrzeb! Bardzo dobrym pomysłem jest umówić się na pierwsze zajęcia z doświadczonym trenerem personalnym, który będzie do Twojej dyspozycji i odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości. Dodatkowo jest to nieoceniona pomoc w ułożeniu właściwego planu ćwiczeń. Nasi profesjonalni trenerzy są do Twojej dyspozycji – mają odpowiednie wykształcenie i doświadczenie, dzięki czemu zaprojektują program każdej sesji treningowej, a następnie będą towarzyszyć Ci w jego realizacji.

Kiedy zobaczę efekty ćwiczeń na siłowni?

Rozpoczynasz swoją przygodę na siłowni i zadajesz sobie pytanie: kiedy zobaczę efekty?” to typowe połączenie. Jak może się domyślacie odpowiedź nie jest oczywista i zależy od wielu czynników. Najważniejsze jest określenie  celu. Co więcej – kluczowe jest, by cel ten był osiągalny. Nie zakładaj od razu, że schudniesz 20 kg lub już po miesiącu będziesz widział wyraźny progres w koordynacji, czy wytrzymałości. Mierz siły na zamiary i dopasuj do nich trening na siłowni. W MIND YOUR BODY pomożemy Ci ułożyć trening adekwatny do Twoich możliwości i/lub celu. Co to oznacza? Nasz trener osobisty będzie mógł dobrać plan ćwiczeń albo pod kątem oczekiwanych przez Ciebie efektów, np. redukcja masy ciała, budowanie masy mięśniowej, przygotowanie do sezonu biegowego/narciarskiego lub pod kątem Twojej aktualnej kondycji i możliwości. Oferujemy m.in. trening dla kobiet w ciąży, trening dla seniorów, czy typowy trening dla osób dorosłych. Jeżeli określisz odpowiednio cel i w pełni zaangażujesz się w proces, będziesz mógł liczyć na motywujące efekty.

Ćwiczenia na siłowni dla dziewczyny – jak zacząć?

Oddzielną grupę ćwiczących na siłowni stanowią kobiety. Istnieje wiele argumentów, które powinny zachęcić dziewczyny i kobiety do ćwiczeń na siłowni, jednak doskonale rozumiemy, że dla wielu pań wyjście na siłownię wciąż może być barierą nie do przejścia. Tu także niesamowicie może pomóc trener personalny. Ciekawą opcją jest także trening we dwoje, np. z przyjaciółką, czy partnerem. Trening w parach to również jedna z możliwości treningowych dostępna w MIND YOUR BODY, która cieszy się coraz większą popularnością. Jesteś kobietą i zastanawiasz się, jak zacząć na siłowni? Podpowiadamy – wybierz trening we dwoje. Nie będziesz onieśmielona ani speszona. Co więcej, zyskasz dodatkową motywację i spędzisz czas z bliską osobą. Urozmaiceniem takiego treningu jest też element rywalizacji. Oczywiście panie także doskonale odnajdują się w indywidualnych treningach personalnych. Jeżeli z jakichś powodów krępuje Cię ćwiczenie z mężczyzną to zawsze możesz umówić się na trening personalny z kobietą. W MIND YOUR BODY znajdziesz doświadczone trenerki personalne, które będą Cię motywować do działania, a jednocześnie zadbają o pozytywną atmosferę, dzięki czemu będziesz się mogła poczuć jak na spotkaniu z dobrą koleżanką.

Pierwszy raz w siłowni – co ze sobą zabrać?

Na koniec przygotowaliśmy dla Ciebie listę rzeczy, które mogą okazać się przydatne podczas pierwszej, jak i kolejnych wizyt na siłowni. Pierwszy raz w siłowni – co zabrać? Podstawowe rzeczy to:

  • ręcznik – higiena podczas ćwiczeń jest niezwykle istotna, dlatego też ręcznik jest wręcz obowiązkowy. Dobrze jest mieć więcej niż jeden ręcznik – wówczas jeden możesz wykorzystać w czasie treningu, a drugi przyda się pod prysznic po ćwiczeniach (tak samo, jak klapki, czy podstawowe kosmetyki);
  • woda – nawadnianie w trakcie treningu to podstawa, dlatego też woda jest absolutnie konieczna. Możesz ją przynieść w plastikowej butelce lub w bidonie – zależy to od Twoich preferencji i przekonań. Jeżeli nie przepadasz za wodą może być to także np. izotonik (nie jednak, gdy Twoim celem jest redukcja masy ciała);
  • strój sportowy – nie mamy tu na myśli specjalistycznej odzieży treningowej od znanej firmy. Jeżeli jest to Twój pierwszy raz na siłowni, to na początek w zupełności wystarczą legginsy/spodenki i wygodna koszulka. Ważne, by strój nie krępował Twoich ruchów i by można było się w nim czuć swobodnie;
  • buty sportowe – dowolne buty sportowe będą dużo lepsze i bezpieczniejsze niż zwykłe trampki, dlatego warto wziąć to pod uwagę i zainwestować w specjalne treningowe obuwie.

Siłownia – co jeszcze zabrać? Wyżej zostały wymienione podstawowe akcesoria, jednak dla swojego komfortu możesz na siłownię zabrać także telefon, czy inny odtwarzacz, dzięki któremu możesz ćwiczyć w rytm swojej ulubionej muzyki. Przydać się może także torba, w którą spakujesz niezbędne rzeczy do treningu.

Pierwszy raz na siłowni – od czego zacząć?

Pierwszy raz na siłowni od czego zacząć? Na pewno zabrać ze sobą dużą dawkę pozytywnego nastawienia oraz zdecydować się na profesjonalną pomoc. Dzięki temu Twoja pierwsza wizyta na siłowni nie będzie ani stresująca, ani nieefektywna. A co więcej – chętnie wrócisz ponownie. Jeżeli chcesz skorzystać z doświadczenia naszych trenerów personalnych to koniecznie sprawdź naszą ofertę. Powodzenia!