SIŁOWNIA DOMOWEJ ROBOTY - JAK ZROBIĆ? | MIND YOUR BODY

Przeczytaj nowy post

SIŁOWNIA DOMOWEJ ROBOTY – JAK ZROBIĆ?

Niezależnie od Twojego fitnessowego celu oraz obecnej sytuacji na świecie, trening w domu to świetny sposób na zbudowanie formy bez konieczności opłacania karnetu na siłownię i spędzania sporej ilości czasu na dojazdach do miejsca, w którym ćwiczysz. Ale zanim zaczniesz kompletować sprzęt oraz aranżować przestrzeń treningową w swoich czterech kątach, zastanów się, jakiej formie aktywności pragniesz się oddać. Następnie skorzystaj z naszych wskazówek, dzięki którym Twoja domowa siłownia umożliwi efektywny, kompleksowy i bezpieczny trening.

Siłownia w domu – projekt przestrzeni

Jeśli masz w swoim mieszkaniu lub domu wiele niewykorzystanego miejsca, aranżacja prywatnej siłowni nie powinna być problemem. Na kilku wolnych metrach kwadratowych z łatwością zmieścisz zestaw hantli, matę do ćwiczeń, rower stacjonarny, a nawet bieżnię oraz ławeczkę do wyciskania. Ale gdy przestrzeń jest ograniczona, kluczowe jest wybranie takiego wyposażenia i aktywności, które nie wymagają przed treningiem przestawienia wszystkich mebli.

Klasyczne ćwiczenia z ciężarem własnego ciała, np. pompki, przysiady czy podpory, nie wymagają dużej ilości miejsca i nadal dają dobre rezultaty, choć raczej trudno przeprowadzić z ich pomocą bardzo efektywny trening siłowy. W siłowni domowej roboty pojawia się także problem z treningiem cardio. Pewną alternatywą w tym przypadku może być skakanka, która doskonale podnosi tętno, ale trzeba uważać, by w wyjątkowo ciasnych pokojach nie zahaczyć nią o elementy wyposażenia wnętrza. Popularnym rozwiązaniem jest także zakup oszczędzającego miejsce sprzętu do treningu z obciążeniem własnego ciała, takiego jak np. zestaw taśm TRX czy drążek do podciągania, montowany w futrynie drzwi lub na ścianie. Jeśli potrzebujesz pomocy w ułożeniu planu treningowego, który sprawdzi się w domowej przestrzeni, trenerzy personalni MIND YOUR BODY chętnie podpowiedzą efektywne rozwiązania.

Domowa siłownia – w co wyposażyć?

Wiemy, że w przypadku projektowania prywatnego miejsca do ćwiczeń kuszące jest wybranie od razu sprzętu z górnej półki lub przyrządów do zaawansowanych treningów, ale zacznij od podstawowego wyposażenia, które powinna mieć każda domowa siłownia. Na start najlepiej sprawdzi się prosty, wielofunkcyjny sprzęt. Warto na początku postawić na: matę do ćwiczeń, jogi i stretchingu, gumy/taśmy oporowe do treningu wzmacniającego, Kettlebells lub hantle, piłkę lekarską i fitnessową (szwajcarską), skakankę, a także wałek z pianki do rolowania i masowania napiętych mięśni. Pamiętaj jednak, że zawsze powinieneś dopasować swój sprzęt do konkretnych planowanych treningów.

Wyposażenie treningowe do siłowni domowej roboty może kosztować od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Warto optymalizować swój budżet, zaczynając od wymienionych wcześniej przez nas sprzętów i pojedynczo dodawać nowe elementy. Dobrą praktyką jest szukanie okazji w sklepach internetowych. W wielu z nich znajdziesz maty, Kettlebells, hantle, gumy i inne akcesoria do ćwiczeń w o wiele niższych cenach, niż w profesjonalnym sklepie stacjonarnym z artykułami sportowymi.

Możesz również poszukać używanego wyposażenia treningowego. W wielu przypadkach do ćwiczeń wykorzystuje się przedmioty, które trudno zniszczyć, a jednocześnie łatwo wyczyścić, dlatego akcesoria sportowe z drugiej ręki są doskonałym sposobem na obniżenie ostatecznych kosztów aranżacji domowej siłowni.

Domowa siłownia – jak zrobić?

Jeśli przechowujesz sprzęt do ćwiczeń w szafie lub pod łóżkiem, jakie jest prawdopodobieństwo, że będziesz go wyciągać za każdym razem, aby ćwiczyć? Nawet jeśli brakuje Ci miejsca, znajdź dedykowaną przestrzeń na wyposażenie treningowe. Za każdym razem, gdy na nie spojrzysz, łatwiej będzie Ci się zmotywować do aktywności. Zaopatrz ten obszar w ręczniki, butelkę wody, głośnik bluetooth i wszystko, czego używasz podczas ćwiczeń. Zastanów się również nad wstawieniem tam telewizora lub tabletu, aby korzystać z nagranych programów treningowych lub sesji online z trenerem.

Nie zapomnij również o lustrze! Zwłaszcza jeśli trenujesz z ciężarami. Obserwowanie siebie podczas ćwiczeń pomaga poprawiać technikę i minimalizować kontuzje. Jest to szczególnie ważne, gdy trenujesz samodzielnie i nie masz nikogo, kto będzie nad Tobą czuwał. Chociaż pełnowymiarowe lustro w siłowni domowej roboty nie zastępuje profesjonalnego trenera z MIND YOUR BODY, może zwiększyć efektywność i bezpieczeństwo ćwiczeń. Gdy w pełni wyposażysz i przygotujesz swoją prywatną strefę aktywności, jedyne co Ci pozostaje, to zabrać się za trening! W odpowiednio zaaranżowanej przestrzeni będziesz ćwiczyć bezpiecznie, komfortowo oraz skutecznie.